Hva skjer når en mobiltelefon uten strøm plutselig ringer? Og hva betyr det når tomme SMS-er dukker opp – igjen og igjen?
I denne episoden deler Ragnhild Lien en historie som ikke bare utfordrer vår forståelse av virkeligheten, men som også peker direkte på bevissthetsskiftet vi er midt inne i.
Det som startet med uforklarlige meldinger utviklet seg raskt til noe langt større.
Når det uforklarlige ikke lenger kan forklares bort
Fenomenene eskalerte: en telefon uten strøm som ringer, gjenstander som beveger seg og meldinger som ikke finnes i avsenderens logg.
For Ragnhild ble det tydelig at dette ikke handlet om tilfeldigheter. Gjennom sin intuitive evne opplevde hun kontakt med en intelligens som forsøkte å nå frem.
Gradvis åpnet det seg en ny form for kommunikasjon – en direkte dialog via tekstmeldinger. Og budskapet handlet ikke bare om kontakt, men om bevissthetsskiftet menneskeheten nå gjennomgår.
Stjernefolk og en ny forståelse av virkeligheten
De som kommuniserte presenterte seg som pleiadene og arkturianerne – men forklarte at de egentlig er bevissthetsfelt.
Ifølge Ragnhild handler dette ikke om “vesener der ute”, men om en utvidelse av vår egen virkelighet. Bevissthetsskiftet innebærer at vi begynner å huske at vi er mer enn det fysiske.
Teknologi, sier hun, blir brukt som en bro – fordi mange trenger konkrete bevis for å åpne sinnet.
De syv portalene i bevissthetsskiftet
I boken Stjernebroen beskrives reisen gjennom syv portaler – ulike stadier i bevissthetsskiftet.
Den første handler om å våkne opp og gjenopprette kontakten med naturen og kroppen. Deretter følger en dypere forståelse av følelser, personlig kraft og det å leve i sannhet.
Men midt i denne reisen står én ting igjen som helt avgjørende.
Egenkjærlighet – nøkkelen til bevissthetsskiftet
Ifølge Ragnhild er ikke dette skiftet først og fremst noe som skjer utenfor oss – men inni oss.
Den fjerde portalen, hjertet, peker på egenkjærlighet som selve nøkkelen til bevissthetsskiftet. Å lytte til seg selv, ta ansvar for egne følelser og stå i sin sannhet er ikke bare personlig utvikling – det er en del av en større transformasjon.
Hva betyr bevissthetsskiftet for oss?
Kanskje er det viktigste budskapet dette:
Bevissthetsskiftet handler ikke om å flykte fra det menneskelige – men om å integrere det.
Denne historien inviterer oss til å stille nye spørsmål. Og kanskje, viktigst av alt – til å vende oppmerksomheten innover.
[00:00.2]
Og hun har akkurat da fått den nyeste modellen av iPhone og hadde gått tom for strøm. Hadde glemt laderen sin. Og da ligger hennes mobil flere meter fra oss, helt tom for strøm. Død. Så ringer det til meg fra hennes mobil og vi bare hyler ut, ikke sant?
[00:21.1]
Og liksom, det er jo ikke mulig, ikke sant? Så kom jeg hjem til henne og tuner meg inn. Jeg har vært med på å rense hus og sånne ting tidligere, så jeg kjente med en gang at det var ikke sånn type energi det var snakk om. Det var ikke noe stagnert energi eller det mange kaller for gjenferd, og vi bare skjønner at okay, vi skjønner at her er det noe på gang og at det er noen som prøver å nå oss.
[00:46.8]
Da kom det et gjennombrudd, og fra den dagen så kunne jeg tekste med de. Du bokstavelig talt hadde en direkte linje til utenomjordiske vesener. Altså kunne du spørre om hva som helst. Men de sier at ja, vi er pleiadene og vi er arkturianerne fordi at det er noen begreper vi mennesker klarer å forstå.
[01:08.8]
Men egentlig så er de bevissthetsfelt, og de er lysvesener da. Den første portalen er jo selve oppvåkningen. Når vi begynner å huske og forstå at det finnes mye mer enn bare dette fysiske og dette vi har lært at er virkeligheten da.
[01:28.7]
De sier at det viktigste vi lærer i den fjerde portalen, det er jo det du skriver bok om. Egenkjærlighet, at det er virkelig nøkkelen da.
[01:46.2]
Ragnhild Lien. Velkommen skal det være til Wisdom from North. Tusen hjertelig takk, Jannicke. Dette har jeg gledet meg til. Dette har jeg også gledet meg veldig til fordi at du har en ekstraordinær historie å fortelle oss i dag.
[02:04.6]
Du er forfatter av Stjernebroen: reisen gjennom syv portaler til en høyere oktav. Du er også yogalærer og clairvoyant, og denne boken ble skrevet i tjue tjuefem. Men det du forteller om i boken, det startet allerede i tjue fjorten da du kom i kontakt med ja, det vi kaller på norsk da.
[02:28.8]
Utenomjordiske vesener. Stjernefolket. Galaktiske høyere bevisstheter gjennom faktisk teknologi. Og det endte også med en familieforening. Og selvfølgelig denne boken og det budskapet som du kommer ut med i dag som passer veldig i tiden vi finner oss i nå i det store bevissthetsskifte som jeg tror vi er i.
[02:54.6]
Ja. Og vi skal ta hele historien din. Men først så er jeg nysgjerrig på å høre. Hvordan føler du at denne samtalen kan utvide folks bevissthet? Jeg håper at den kan åpne sinnet til folk og bevisstheten til folk til å huske hvem vi er, og at vi er multidimensjonale vesener som sameksisterer med uendelig masse fantastiske bevissthetsfelt.
[03:28.0]
Og at kanskje vår samtale kan inspirere til å komme tilbake til sjelen og den vi egentlig er da. Huske hvem vi er. Håper jeg. Spennende Ragnhild. Jeg tenker rett og slett at vi begynner med din historie, og så kommer jeg med mine spørsmål etterpå.
[03:48.5]
Så dette startet altså i tjue fjorten. Ja, det gjorde det. I tjue fjorten så sto jeg på kjøkkenet hjemme, der hvor jeg bodde den gangen ute på landet og ved Tyrifjorden, og hadde kjent lenge at noe er gjære.
[04:10.2]
Og der sto jeg på kjøkkenet med armene slått ut mot himmelen og ropte at jeg er klar, nå kan dere komme. Fordi helt siden jeg var barn så har jeg hatt drømmer om romskip som kommer og besøker meg.
[04:27.9]
Og inne i hjertet mitt, helt fra jeg var barn, så visste jeg at dette var min familie og at jeg en dag skulle ha noe med de å gjøre. Men jeg ante ikke hvordan. I tenårene forsvant drømmene, og så kom denne drømmen tilbake igjen når jeg var førtiseks år.
[04:46.6]
Og da sto jeg på kjøkkengulvet og ropte ut dette. Og kort tid etterpå så begynte det da å skje ganske ekstraordinære ting. Det begynte med at jeg fikk noen tomme tekstmeldinger fra en av de som jeg hadde ansvaret for på arbeidsplassen min den gangen.
[05:06.5]
Jeg jobbet i treningsbransjen og hadde da ansvar for å utvikle instruktører. Så det var en av de unge instruktørene som var tjue år, som jeg plutselig fikk fem tomme SMS er fra. Så jeg sendte henne en melding tilbake og lurte på er det noe du lurer på?
[05:26.5]
Jeg ser jeg har fått fem tomme SMS er fra deg. Og så svarer hun veldig overrasket. Nei, det er ingenting, men det er ingenting. For hvis du lommesender meldinger så vil du jo se det i loggen på mobilen, ikke sant? Så hun ser i sin logg og der er det ingenting.
[05:44.8]
Det er bare registrert hos meg. Og det synes vi var veldig rart, men vi skjønte ikke helt hva det var, så vi bare slo det fra oss. Så dette var da den attende august i tjue fjorten. En uke etterpå, eksakt samme tidspunkt klokken tjue en sytten.
[06:03.5]
For å være helt presis så kommer det fem tomme SMS er en gang til fra henne Sara.Så tenkte jeg i all verden, hva er det her for noe? Og jeg fikk en veldig sånn rar følelse i hele kroppen. Så sender jeg en melding til henne at nå har det skjedd igjen, og hun sjekker sin logg og det er ingenting registrert i hennes logg.
[06:25.8]
Så det er bare jeg som mottar disse tomme smsene. Og jeg tenker i all verden, hva er det for noe? Men igjen, vi har ikke noe svar. Vi slår det fra oss. Neste uke, akkurat en uke etter. Samme dag klokken enogtyve sytten.
[06:43.9]
Og det hadde vi til og med fleipet med det tidligere på dagen fordi jeg holdt på med en yogaopplæring med henne. At ja, vi får følge med på telefonen klokken enogtyve sytten og se hva som skjer. Og da kommer det inn på nytt. Tomme meldinger, men denne gangen syv.
[07:01.7]
Og jeg bare kjenner i hele meg at her er det noe helt ekstraordinært. Hun sjekker loggen sin. Fremdeles ingenting registrert hos henne. Dagen etter så praktiserer jeg yoga sammen med en annen venninne hvor Sara blir med, og hun har akkurat da fått den nyeste modellen av iPhone og hadde gått tom for strøm.
[07:26.0]
Hadde glemt laderen sin. Jeg og min kollega vi hadde eldre modeller, så vi hadde ikke den type lader som hun han hun trengte. Så hun bare la fra seg mobilen sin noen meter bortenfor mens vi drev med håndstående. Vi drev og praktiserte håndstående.
[07:43.5]
Og så setter vi oss ned etter en stund og har pause, og da ligger hennes mobil flere meter fra oss, helt tom for strøm. Død. Så ringer det til meg fra hennes mobil, og vi bare hyler ut, ikke sant?
[08:03.1]
Og liksom det, men det er jo ikke mulig, ikke sant? Herregud, herregud. Og jeg tenkte jo ikke på en gang å svare på oppringningen fordi at i mitt sinn så var jo ikke dette mulig. Men så kommer det inn en melding på svareren og jeg sjekker den, og der hører vi oss i bakgrunnen.
[08:22.0]
Men så hører vi masse høyfrekvent lyd. Og jeg tenker i all verden er dette. Og i og med at jeg klarsynt, så prøvde jeg å tune meg inn på energien og prøve å tune meg inn på om det var noen til stede der.
[08:39.0]
Og da er det en skikkelse til stede som kaller seg for White Eagle, eh, som sier til meg at jeg skal være med Sara hjem den kvelden. Jeg er steinbukк. Det vil si, jeg er ganske bestemt.
[08:54.7]
Jeg lar meg ikke så lett lede og styre av andre. Så jeg begynte å tenke praktisk. Jeg tenkte at nei, nå er det sent. Klokken er ni på kvelden. Jeg skal kjøre førtifem minutter i motsatt retning av Sara. Det er sent.
[09:10.5]
Jeg skal tidlig opp i morgen, så jeg bare unnlot å si noen ting til Sara om det. Og så reiste vi hver til oss, hver til vårt da. Jeg reiste hjem og hun reiste hjem. Senere på kvelden så får jeg meldinger fra Sara om at ting har begynt å skje i hennes leilighet.
[09:29.9]
En stor lampe har begynt å svinge som en pendel, og hun har filmet det og hvor jeg ser at hun stopper lampen og hvordan den begynner å svinge igjen hver gang hun stopper den. Og noen stearinlys som hun hadde tent på ble slukket.
[09:49.4]
Rare ting skjedde, og jeg skjønte at hun var ganske bekymret. Og jeg tenkte at å kjære alverden, hva er det jeg har gjort? Jeg skulle ha vært med henne hjem. Nå hadde hun trengt noen som har vært ute en vinternatt før til å være hos deg. Og så sa jeg bare til henne at vi måtte jo etter hvert gå og legge oss.
[10:07.9]
Så sa jeg til henne at hvis du blir veldig redd, så har jeg satt på lyden. Bare ring meg. Sånn cirka tre på natten så ringer hun. Jeg ligger under dyna, kjemperedd. Og jeg hører at det banker i veggene rundt henne.
[10:26.2]
Og hun bor da i toppen av en blokk i en blokk, og det er ingen leilighet over. Leiligheten er konstruert sånn at hennes soverom så har den et gjesterom på den ene siden av veggen. Den andre siden av veggen er stuen.
[10:41.6]
På den tredje veggen så har du bod og gang og toalett og sånn, og den fjerde veggen er ut til utearealet. Så det var ikke mulig at den bankingen kom fra en av de andre leilighetene, for de hørte helt tydelig at det var i veggen.
[10:59.4]
Og så sier jeg til henne at jeg skal komme til deg så fort jeg kan, for vi skulle til Stockholm dagen etter på et event med jobb. Når vi kom hjem så skal jeg komme hjem til deg, så skal vi finne ut hva dette er. Så fort vi avtalte det så sluttet bankingen. Så det var åpenbart at da var den tilstedeværelsen fornøyd.
[11:22.7]
Så etter at vi har vært i på dette eventet i Stockholm, så da har vi vel kommet til i begynnelsen av september, så reiste jeg hjem til Sara for første gang. Og den dagen mens jeg sitter på jobb så kommer det en ny serie med sms'er.
[11:40.7]
Og det er første gangen som-- og det er syv. Og det er første gangen det kommer sms'er med tekst hvor det står da "kommer" syv ganger, og de er heller ikke registrert. Den telefonoppringningen som skjedde var heller ikke registrert i Saras telefon, altså i hennes logg da, så ingenting registreres i hennes logg.
[12:04.0]
Så kom jeg hjem til henne og tuner meg inn. Jeg har vært med på å rense hus og sånne ting tidligere, så jeg kjente med en gang at det var ikke sånn type energi det var snakk om. Det var ikke noe stagnert energi eller det mange kaller for gjenferd.Det var en veldig lys og lett energi.
[12:21.7]
Så setter vi oss ned og vi begynner-- jeg begynner å tune meg inn. Og så kommer denne skikkelsen igjen som kaller seg for White Eagle, som viser seg som en, en amerikansk urinnvåner.
[12:37.8]
Vi får ikke lov til å si indianer lenger, amerikansk urinnvåner. En skikkelig høvding. Så står han der igjen, og så sier han til meg at Sara er den sjelen jeg aborterte når jeg var tjuefire år.
[12:55.4]
Og da sa jeg til ham at det klarer jeg ikke å forholde meg til. Så det er bare vekk. Og så sier han til meg at dere har et oppdrag sammen. Dere skal fortelle historien vår, og du skal skrive en bok om dette.
[13:13.6]
Og det kjente jeg at det kan jeg fortelle Sara. Og i det jeg forteller det til Sara, så er det en penn som ligger ved siden av henne. Hun har en notatbok ved siden av seg og en penn som ligger oppå. Da fyker den pennen rett inn i brystet mitt, og vi hyler ut, ikke sant?
[13:32.2]
Og så begynner ting å bevege på seg. Det er en fjernkontroll som plutselig bare fyker ned på gulvet. Hårspenne som hun hadde hatt i håret fyker av gårde. Det begynner å banke i veggene, altså. Det begynner å bli masse aktivitet, og jeg skjønner at jeg er bare nødt for å bli her og sende i natt fordi at jeg kan ikke la henne være alene i dette.
[13:56.0]
Så legger vi oss, og når vi har lagt oss, da har hun da slått opp en sånn IKEA seng inne på sitt soverom. For hun hadde en ganske liten leilighet og, og det var ett tilgjengelig soverom. Så ligger jeg da et par meter fra hennes seng på en IKEA seng.
[14:15.7]
Alle dører er lukket og vi har slukket lyset og skal prøve å sove. Og så hører vi bare bang! Og da kommer det en kork, en plastikkork som står oppå en sånn sminkefjerner som da har kommet hele veien fra badet, altså gjennom tre stengte dører.
[14:36.3]
Kommer da inn i soverommet. Sara går ut og sjekker at det er der den kommer fra. Ja, det stemmer. Har tatt med lokket. Setter lokket tilbake oppå. Det er sånt lokk som du virkelig må trykke ned. Og så kommer hun tilbake, lukker alle dører og så pang!
[14:56.7]
Så kommer den igjen. Og det skjer tre ganger. Og vi bare skjønner at okay. Vi skjønner at her er det noe på gang og at det er noen som prøver å nå oss. Vi får etter hvert muligheten til å sove, men når jeg våkner da neste morgen så kommer da nye serier med meldinger hvor det står mamma syv ganger.
[15:21.4]
Og for å gjøre en lang historie kort så får jeg da tekstmeldinger daglig hvor det står mamma, mamma, mamma, mamma. Og det begynner å komme oppringninger daglig hvor vi hører masse høyfrekvent lyd, og som da det skjer en progresjon i det, og vi kan etter hvert høre veldig tydelig at det er noen som prøver å komme igjennom og bryte igjennom, og vi kan høre en stemme akkurat som det er noen som ringer deg fra veldig, veldig langt, veldig fjernt unna.
[15:58.3]
Og dette pågår da i to måneder. Hvor de hamrer inn dette her med mamma og, og hvor det ting flytter på seg. De begynner å manifestere geometriske mønstre på gulvet. Vi mediterer.
[16:15.6]
Jeg begynner å få masse beskjeder telepatisk. De begynner å undervise meg i å i om geometri, om elementene, om særlig om vann, altså hvor viktig vann er. Og masse som skjer da i løpet av disse to månedene.
[16:35.3]
Så er det et gjennombrudd i begynnelsen av oktober. Så ringer de på eksakt det samme tidspunktet som de første SMS ene kom. 21:17 så ringer de og de er på linja og de kommer igjennom sånn som de pleier, og det er som om de prøver å snakke til oss.
[16:57.7]
Men vi klarer ikke å forstå hva de sier. Det er liksom ett og annet ord som kommer inn imellom som vi klarer å forstå. Så jeg blir frustrert. Og så sier jeg til de at men dere sender meg meldinger og så ringer dere meg, og jeg vil så gjerne forstå hva dere har på hjertet.
[17:19.8]
Er det mulig at jeg stiller dere spørsmål når dere er på tråden og dere svarer på SMS? Og så hører jeg bare masse sånn masse lyd. Og så begynner det å komme tekstmeldinger og jeg stiller spørsmål og de svarer.
[17:39.2]
Og jeg hadde jo tusen spørsmål. Og da det første de sier, det er at de sier du tre barn har. Jeg har jo to biologiske barn, to biologiske døtre. Så de da sier at du har tre barn. Disse mine biologiske og Sara, og at det er viktig at de får vite om henne.
[18:02.0]
Og da sa jeg at det er greit, men da må jeg få hjelp av dere, for det forstår jeg ikke helt hvordan jeg skal kunne gjennomføre. Og så kommer det da konkrete beskjeder om vår oppgave da, og at vi har tatt på oss en oppgave om å formidle budskapet om at de finnes.Og dele informasjon om det store bevissthetsskifte.
[18:31.1]
Så de sa at de har to agendaer da, og den ene agendaen var å føre meg og Sara sammen og vår familie sammen. Og den andre agendaen var å komme med dele informasjon om det store bevissthetsskifte da, og at jeg skulle skrive en bok om det.
[18:54.8]
En, ikke bare en, men flere. Så da kom det et gjennombrudd, og fra den dagen så kunne jeg tekste med de, og de fortsatte å flytte masse. De jobbet mye med telekinese, altså flytte på ting.
[19:12.2]
Den telepatiske kontakten ble sterkere og sterkere, og det skjedde ting hver eneste dag i tre år. Det er en veldig kort versjon. Og så, eh, ble det litt roligere de tre neste årene.
[19:33.2]
Det var da altså de seks første årene. Og så har det da de fem siste årene vært mest telepatisk kontakt. Men de kommer igjennom på teknologi fremdeles når det er veldig viktig og mest når jeg holder grupper.
[19:50.2]
Og jeg holder jo retreats og sånne type ting. Da hender det at de kommer igjennom da. De elsker jo musikk blant annet, og, eh, ja de gjør morsomme ting. Veldig fascinerende. Altså, jeg har aldri hørt noe lignende faktisk.
[20:06.8]
Fordi en ting er at man kan være klarsynt som du også har vært, og sanse ting og se ting gjennom sitt tredje øye og kjenne energier. Men dette er så direkte. Altså, du sitter her og får tekstmeldinger. Og jeg er litt fascinert av egentlig hvorfor de er så direkte, for det er jo igjen veldig få som opplever det samme.
[20:31.3]
Hvorfor tror du at de tok den tilnærmingen når du allerede også er klarsynt, og at du ikke bare fikk det gjennom en kanalisering som så mange av mine andre gjester får? Fordi at noen har behov for å ha disse få det forklart på en såpass konkret måte da.
[20:54.6]
Er det de sier og at det er en del av mitt oppdrag da. Og min oppgave er ved siden av det å jobbe med de telepatisk og energetisk, så er det også det at dette skal integreres i våre kropper.
[21:10.9]
Og vi er på vei nå i eller vi er allerede i et bevissthetsfelt hvor vi holder på å integrere vår galaktiske bevissthet. Vi er i et stort bevissthetsskifte hvor vi er i ferd med å huske at vi er mye mer enn jordboere.
[21:29.4]
Vi er galaktiske borgere, og vi sameksisterer med så mange andre bevissthetsformer. Vi har bare glemt at vi er det og at vi gjør det. Og gjennom at ting skjer så konkret, så er det er det med på å vekke, eh, folk som kanskje ikke klarer å våkne gjennom at noen kanaliserer.
[21:56.1]
Det blir for lite jordet da for mange. Å lytte til noen som sitter og kanaliserer, eller at noen sier at ja, jeg har fått beskjed om dette. Jeg har telepatisk at det blir for uhåndgripelig da. Så en av...
[22:12.9]
mitt oppdrag og mine døtres oppdrag åpenbart har jo vært det at og er det at, eh, vi er med på å vise at de er konkrete selv om de bare er energi. Så de kan, de kan absolutt kommunisere igjennom teknologi, igjennom elektrisitet, gjennom å flytte på ting.
[22:35.6]
men de kan også bare komme igjennom telepatisk og energetisk. Men det er åpenbart at noen trenger dette. Og i løpet av de to første årene av aktiveringen, som jeg kaller det da, så begynte jeg og de første, eh, som ble aktivert etter meg og Sara var jo døtrene mine, som også var veldig, veldig heftig.
[23:03.0]
Utrolig intenst. Så begynte det å skje med noen av vennene mine som jeg hadde begynt å fortelle. For i starten så fortalte jeg ikke til noen. Vi turte ikke. Vi bare tenkte at folk vil jo tro at vi er gale, ikke sant?
[23:20.3]
Men så begynte jeg å åpne opp sånn gradvis for de nærmeste vennene mine. Eh, og alle de som, eh, omfavnet det og trodde på det fikk jeg oppleve de og ble oppringt av de og fikk lov til å tekste med de. Så det var på det meste. Så var det trett-tretten stykker som fikk lov til å tekste med de i en periode på cirka halvt, halvt år til ett år tenker jeg.
[23:44.9]
Som de fikk lov til å tekste med de, men så kom de inn og sa at nå holder det. Nå er det bare Ragnhild som skal på en måte ha den type kontakt fremover. Men men, og det var hele nitten som ble ringt opp av de, men tretten som fikk lov til å tekste med de.
[24:02.3]
Så jeg har veldig mange vitner da på dette, og som fikk lov til å være med og oppleve hvordan de flyttet på ting og alle de helt utrolige tingene som skjedde.For det skjedde helt- virkelig mind stretching ting.
[24:19.8]
Ja, absolutt. Jeg har jo lest litt av boken din og koser meg med den. Den er veldig godt skrevet også må jeg si. Eh, ja, det er en stor glede å lese den. Kjempeinteressant! Og så er det jo også masse esoterisk visdom der som jeg også setter pris på.
[24:35.4]
Det, de lærer oss masse om dette bevissthetsskiftet vi er i. Samtidig så vil jeg tilbake til dette bevismaterialet, for å si det sånn. Fordi at det er jo det som også gjør denne historien mer credible da. Det at du har opptak av dette her.
[24:51.1]
Du har jo bilder av SMS-er og så videre. Det er- nysgjerrig på hvilket telefonnummer var det de ringte fra når de da ringte vennene dine og tekstet deg? Hva står det? Altså, hva er det som er avsender? Det er veldig spennende fordi at de første SMS-ene fikk jeg jo fra Sara.
[25:11.0]
Så veldig mye skjedde via hennes mobil, men ingenting ble registrert i hennes logg. Men etter hvert så begynte det også å skje fra min mobil. Så det skjedde både fra Saras og fra min, men mest fra Sara sin og men også fra min.
[25:30.2]
Men når det skjedde så ble det bare, var det bare mottakeren som fikk det registrert. Ingenting var registrert i våre logger da. Så og jeg spurte de om hva, hvordan gjør dere dette og hvordan foregår dette? Eh, og da sier de fordi dette her er jo ikke noen fysiske aliens, de er bare energi.
[25:51.2]
Altså, de er lysvesener. Eh, så de sa de at de hadde vært i mitt og Saras felt lenge og etablert en slags portal da. For å kunne forklare det på en måte vi kan begripe med vår menneskelige hjerne.
[26:09.8]
Eh, og så begynte de å på-- så har de da evnen. De går da ned i frekvens for å påvirke den fysiske materien. Og de var jo avhengig av, altså. De sa at grunnen til at de kunne nå meg på den måten som de gjorde det.
[26:26.9]
Det var fordi at jeg da allerede vibrerte på en frekvens hvor vi kunne møtes. Jeg har jo jobbet bevisst med sånne type energier fra jeg var tjue to år, og jeg var jo førti seks når dette skjedde. Ja, det virker jo som at det er en sjelekontrakt der, at dette var noe som har ligget i deg.
[26:48.1]
Og ikke sant, det lå der i din ungdom og ung voksen, og så står du der og sier "Nå er jeg klar", og så kommer det. Jeg ante jo ikke hvordan det skulle være, og jeg hadde ikke min villeste fantasi noen som helst idé om hvordan det kom til å manifestere seg.
[27:07.0]
For det ble jo mye mer intenst og konkret enn jeg noen gang kunne forestille meg. Har dere noen gang gått til en, jeg vet ikke om dere har iPhone eller hva slags telefon, men gått til noen leverandører og vist dette her. Altså til noen som produserer teknologien.
[27:26.5]
Nei, altså, jeg har snakket med noen i forhold til om det kunne være hacking. Fordi at jeg lurte jo først på om har jeg blitt hacket, ikke sant? Du går jo gjennom alle mulige slags scenarioer jeg var innom. Er det Sara som orkestrerer det? Er det- er jeg hacket, ikke sant?
[27:41.8]
Jeg fant jo fort ut at det ikke var det, for det så jeg jo at hun ikke var i nærheten av mobilen når meldingene ble sendt og når de ringte og når de ringer fra en mobil som er død, ikke sant? Som er tom for strøm. Eh, og så var jeg innom denne med dette med hacking og snakket med folk som har peiling på det.
[27:59.3]
Men det som skjedde var jo det at når vi hadde etablert kontakten var det at om de hacker deg så kan du ikke flytte på ting. Ting ble flyttet på hele tiden, altså at ting fløy rundt i- i huset mitt og hjemme i leiligheten hos Sara.
[28:18.2]
Og det var en måte de kommuniserte på. De- de flyttet jo alltid ting fordi det var et språk, ikke sant? Og det skjønte vi fort at det var en beskjed. De tok ikke og flyttet på ting bare for å flytte på det. Det var alltid en beskjed i det de gjorde og de bevegelsene de gjorde med gjenstander.
[28:37.6]
Og etter hvert som jeg etablerte, altså det begynte å komme flere ord og setninger fordi at fra å være enstavelsesord, så kom det etter hvert setninger og lengre setninger, ikke sant. Og når disse setningene kom, så var det åpenbart at de leser tankene våre.
[28:55.6]
Jeg kunne jo få meldinger hvor det sto "Nå du tenker for mye gjøre ja, ja." De hadde veldig rart språk i starten. Veldig sånn lite flytende språk. Ja, og de snakker norsk eller? Ja, de snakket norsk og jeg spurte de "Hvordan i all verden kan dere snakke norsk?" Og da sa de det at de har vært i feltet vårt så lenge at de snakker norsk.
[29:18.1]
i starten så snakket de ganske sånn veldig rar grammatikk, og de forstod jo ikke dette med tegn. Altså punktum og komma og sånn fantes jo ikke i tekstmeldingene. Eh, jeg forstod jo etter hvert at for eksempel "ja, ja" var punktum.
[29:35.0]
Så det kunne stå for eksempel. "Nå du tenker for mye gjøre. Ja, ja." Det betydde meldingen var over. Så det var en sånn veldig morsomt språk da, som ble mer og mer flytende etter hvert.
[29:50.3]
Eh, men det var aldri noe tegnsetting. Altså komma, punktum og sånn. Det var ikke det. De var ikke noe gode på grammatikk. Så du bokstavelig talt hadde en direkte linje til utenomjordiske vesener. Altså kunne du spørre om hva som helst. I starten var de veldig sjenerøse.
[30:08.9]
Da fikk jeg lov til å spørre om veldig mye. Men så begynte de å bli ganske strenge etter kort tid. Og så sa de det at "det du vite selv."Eller de sa at det må du finne ut av selv da. Sånn at de er veldig opptatt av å ikke gripe inn i vår frie vilje.
[30:27.6]
Og som de sa det at når det gjelder for eksempel parforhold og sånne sånne type ting. Fordi at mannen min da, han opplevde jo dette her sammen med oss i starten. Men han ble kjemperedd.
[30:44.6]
Så jeg mistet han på grunn av det. Han han han sa at jeg ser det skjer, Ragnhild. Jeg skjønner at det er virkelig. Han forstod det, men det det bare ble for mye for han. Han han klarte, altså hjernen hans klarte det ikke. Så han.
[31:00.4]
Så det ble brudd mellom oss dessverre. Og da fikk jeg lov til å prate med de om det littegranne i starten, og så på en måte var det over. Og så etter hvert så var det alt som har med min oppgave å gjøre da jeg fikk lov til å kommunisere med dem om.
[31:19.9]
Når det kom til veldig personlige ting, så var det som regel bare det du finner ut selv. Og så har det vært nå en diskusjon i det såkalte spirituelle Norge. Du har sikkert fulgt med på det dette med ja. Kan vi kommunisere gjennom blant annet Chat GPT eller Gemini eller ikke?
[31:39.2]
Og så er det på en måte to leirer, de som sier ja, de som sier ikke. Du har jo opplevd det selv, så jeg jeg tror jeg vet hva du skal svare. Men hva? Hva tenker du om den debatten da? Fordi at det virker som det er veldig sånn. Ja, det er mulig.
[31:54.5]
Eller nei, det, det er ikke mulig. Ja, jeg tror at sannheten er midt imellom, som alt annet. Sånn at jeg kan gi et veldig enkelt eksempel. Som når jeg etablerte den kontakten på telefon.
[32:11.1]
Hvis jeg jeg var for at jeg skulle kunne sende de en SMS som kom fram til de, det vil si når hvis jeg ikke var på riktig frekvens. Altså, jeg måtte inn på en helt spesifikk frekvens. Jeg måtte være høyfrekvent for at den sms en skulle komme frem til de.
[32:28.8]
Hvis ikke så var det Sara som mottok den, og da fikk jeg bare melding fra henne at den fikk jeg. Åja. Så hvis jeg var sliten, hvis jeg var ufokusert, hvis jeg var for mye på den vibrasjonen som vi kaller for 3D, så har du ikke sjans til å komme frem.
[32:46.9]
Og det er det samme med AI. Det er mulig å kommunisere. De kommer igjen på Siri. De elsker teknologi. Og husk på de er så mye mer utviklet enn oss. Det man må være våken med i forhold til AI.
[33:03.2]
Det er det at det er sant at man kan bli lurt der, og det kan absolutt være programmet som svarer. Så det gjelder å være våken, og du må være vant med frekvenser og energier for å klare å skille klinten fra hveten. Og så må du forstå at du må være på en høy frekvens.
[33:20.8]
Men når det kommer til alt så alt er bevissthet egentlig. Sånn at det er ikke noen begrensninger for hvor de kan komme igjennom hvis det er det som er agendaen. Men jeg tror absolutt at mange tror at de har kontakt og ikke har det, hvis du skjønner hva jeg mener.
[33:38.3]
Så jeg tror at sannheten er et sted midt imellom. Men det er også absolutt mulig. Men så jeg tror at det er veldig sunt å diskutere, men jeg tror vi skal være veldig forsiktig med å eie sannhet når det gjelder noe som helst.
[33:55.2]
Det prøver i hvert fall jeg å være ydmyk på at jeg tror ikke vi skal være så bråsikre. Det er så utrolig mye våre menneskehjernen ikke forstår enda, så jeg tror vi skal være forsiktig med å være for bråsikre om at ja, sånn er det og sånn er det ikke.
[34:11.4]
Jeg tror at det er veldig mange nyanser der da. Ja, det tror jeg også. Og bare det at vi bruker så liten del av hjernen. Var det ti prosent eller noe sånt. Og hvis vi bruker én prosent til, så har vi super powers plutselig. Eller det er noe sånt noe.
[34:27.0]
Altså at hvis vi bruker noen par prosent til, så åpner det seg masse masse. En morsom ting de sier det er jo det at en av våre, men oss menneskers store problemer er at vi har en hjerne faktisk. At den står veldig i veien for oss.
[34:43.8]
Mm. Ja, jeg har lyst å komme litt inn på det senere. Samtidig så er jeg jo rånyrskjerrig på hvem de er og hva slags eksistens har de? Er de foran oss i tid? Altså, fra et perspektiv så finnes det eller veldig mange perspektiv.
[35:01.6]
Så finnes det ikke noe som heter tid for alt skjer her og nå. Samtidig så fra et perspektiv kan du si at ja, kanskje de er mer utviklet enn oss, og kanskje de er til og med oss i fremtiden. Er det noen gjester også snakker om når de kanaliserer visse sånne høyere intelligenser da.
[35:19.7]
Så hva har de fortalt deg hvor i gåseøyne de kommer fra og hvem de er? Ja, de sier at vi er fra Pleiadene og Arcturus, at de er et team som samarbeider og at de har tatt på seg på en måte koordinere hele dette hjelpekorpset som er til stede her.
[35:41.3]
Men samtidig så sier de det at det er ikke sånn at vi bor på Pleiadene eller på Arcturus. Arcturus er jo en sol som er tjueseks ganger større enn vår sol, sånn at vi er som de.
[35:57.0]
De har beskrevet det sånn at når vi står ved et vann og sola skinner i vannet, så ser vi det lyset som speiler seg i vannet. Sånn at de er på en måte det. Når de sier at de er Pleiadene, så er de en refleksjon av den visdommen som kommer fra det feltet som vi kaller for Pleiadene og det feltet vi kaller for Arcturus.Men de sier at ja, vi er pleiadene og vi er arkturianerne fordi at det er noen begreper vi mennesker klarer å forstå.
[36:32.6]
Men egentlig så er de bevissthetsfelt og de er lysvesener da. Og de har, og jeg har også spurt de ja, men hvorfor har dere? Hvorfor er dere her?
[36:48.6]
Og de sier at vi har vært her i mange tusen år. Vi er her sammen med dere. Jeg husker jo en av de første gangene hvor jeg satt, og etter at jeg hadde fått gjennombrudd og kunne begynne å stille de spørsmål på tekstmeldinger, så satt jeg og skrev og så plutselig så fikk jeg jo svar før jeg hadde rukket å skrive det, ikke sant.
[37:13.6]
Og så bare satt jeg der og så opp, og så sa jeg bare rett ut i lufta da, det jeg lurte på. Og så fikk jeg svar på SMS. Og da sa de også til meg: Men Range, hvorfor ser du opp? Vi er ikke over dere. Vi er her ved siden av dere. Vi lever ved siden av dere i parallelle dimensjoner, og de sier at de har vandret her i fysisk form en gang for lenge, lenge, lenge, lenge siden, og at de har gjort en avtale om å støtte oss.
[37:47.2]
De sier at vi er ikke her for å redde dere, men vi er her som en familie som veldig gjerne vil støtte og hjelpe dere hvis dere vil. Så vi er her. Vi er til mye. Mm. Og hva slags forbindelse har de med oss?
[38:05.8]
Jeg synes jeg husker at du skrev at de har vårt DNA. Altså at vi faktisk er familie da i gåseøyne. Ja. En gang i evolusjonen så har vi blitt blandet med andre raser fra andre stjerner, og hvor de er en av de da.
[38:24.9]
Og det er flere. Sirius for eksempel. Sånn at vi har det DNA i oss, og er nok da sannsynligvis en av disse missing linkene da i menneskehetens evolusjon, ikke sant?
[38:41.3]
Og de sier det at vi har nå kommet dit da i vår reise at vi skal begynne å huske det igjen da. At vi er en. At de er vår familie. Og at de finnes, og at vi er på vei inn i en sameksistens med de, og da ikke bare noen få som av av oss, vi rare som har denne kontakten, men at dette er noe som kommer til å skje på et globalt nivå da.
[39:14.8]
Mm. Ja, når du sier sameksistens, hva innebærer det? Og innebærer det i vår tid, altså nå som vi lever, at vi faktisk vil oppleve det? Eller snakker vi hundre år eller tusen år frem? Dette med tid er jo alltid etter min erfaring vanskelig for dem å fortelle noe om fordi at tiden ja, tid er litt relativt og ting kan endre seg.
[39:41.2]
Samtidig så har jeg lyst til å spørre om de har sagt noe om dette her og om de har sagt noe om denne open contact, altså disclosure når det virkelig blir avslørt. Denne kontakten da med galaktiske vesener, og den egentlig har vært der hele tiden, og at kanskje noen har skjult dette faktumet.
[40:03.6]
Ja, de sier noe om det, og de sier at vi er på vei til å ha en åpen kontakt, men kanskje litt annerledes enn det vi har forestilt oss da. Fordi at de kan absolutt ta fysisk form hvis de vil, men de vil helst ikke, for de sier at det er veldig vanskelig å gå tilbake igjen.
[40:26.1]
Man kan bli. De sier de kan bli fanget da i 3D. At det er vanskelig å gå inn i fysisk form og så reversere det. Sånn at som regel når vi har når man folk opplever de da at man kan se de med det fysiske øyne, så er det som regel hologrammer eller som på en måte en skygge av de da.
[40:50.2]
Jeg hadde med meg en gruppe til pyramidene i Bosnia her i våres i fjor, og da kom de jo helt konkret inn. Altså, det opplevdes som om det var et romskip, men de forklarte at det er egentlig ikke et romskip.
[41:05.9]
Det er en refleksjon av oss som vi sender inn i deres felt. Så det så ut som et sånt sølvskimrende, glinsende romskip. Så sånne type observasjoner har jo foregått over lang tid, men nå begynner folk å stå mer og mer frem, og så kommer det til å bli vanligere og vanligere.
[41:25.2]
Og jo mer vår bevissthet ekspanderer, jo mer vil vi erfare de og andre former for bevisstheter. Mm. Og det kommer til å skje mens vi lever, ikke sant?
[41:41.8]
Ja, vi er i det allerede. Det har startet allerede. Og det er og det er også en av mine oppdrag, ikke sant? Å være med på åpne det feltet da, gjennom denne historien og gjennom disse erfaringene. Sånn at det er jo.
[42:02.6]
Og jeg spurte de også om dette her med teknologi da. Hvorfor kontaktet dere meg gjennom teknologi? Og hvorfor får flere og flere kontakt gjennom teknologi? Og da sier de det at jo egentlig fordi at der vi er nå i vår bevissthet, så tror vi fremdeles at vi trenger noe utenfor oss selv.Vi tror ikke at vi er nok i oss selv da.
[42:30.7]
Så de sier at vi bruker nå blant annet teknologien. Ikke bare teknologien, men blant annet teknologien som et verktøy til å tre inn i vår eget vårt eget potensiale. Som for eksempel det at du og jeg sitter her nå, ikke sant?
[42:47.7]
Og når vi snakker med hverandre på telefonen, så er det egentlig en erstatning for telepati.
[42:57.2]
Så det som kommer til å skje etter hvert som teknologien utvikler seg og vi vokser med teknologien, er at vi etter hvert forstår at vi er det selv at vi på en måte er teknologien. Da, at vi har alt all den muligheten i oss selv da.
[43:17.1]
Men vi er der at vi trenger disse ytre bekreftelsene da. Eh, og det store bevissthetsskifte handler jo egentlig om å skifte fra å leve utenfra og inn til å leve innenfra og ut. Ja, jeg skriver også bok nå om selvkjærlighet, og da skriver jeg veldig mye om det.
[43:39.0]
Altså denne ytre bekreftelsen at det er som vi hele tiden må få den ytre bekreftelsen for føle vår verdi. Og dette alt henger jo sammen, ikke sant? At alt er inne i oss. Jeg tror til og med hele universet og alle svarene er inne i oss.
[43:54.0]
Ja, og det de alltid sier våre stjernevenner, det er vi er dere. Dere er oss. Mm. Jeg har lyst til å gå litt inn på deres teaching da. Det de har som budskap som de vil komme frem med.
[44:12.2]
Og det jeg synes var innmari interessant, det var at her står det jo reisen gjennom syv portaler til en høyere oktav. Og nå vet jeg ikke om du har lest The Law One materialet med Ra. Dette, dette er å ja, det så spennende fordi at de snakker jo om akkurat det samme.
[44:31.8]
Dette var kanalisert materiale fra 1980 tallet. Det var tre forskjellige personer som jobbet rundt på dette her. Det var Carla Rickert som var hun som kanaliserte. Og så var det jeg tror det var mannen hennes eller sånn, men det var i hvert fall to menn. En skrev det ned og en stilte spørsmålene og hun var i total transe og Ra da, som det er også en bevissthet som er et kollektiv som da.
[45:00.6]
Jeg tror det var der. Lenge siden jeg leste, men de sa at de kommer fra sjette nivå. Altså, du snakker om syv nivåer. De kom fra sjette, og de er oss i fremtiden. Og de snakket også om at vi går gjennom syv densities, og så kommer vi til første oktav.
[45:19.5]
Og dette er jo akkurat de samme ordene som du nevner her i boken, så da er det jo forunderlig at du ikke eller ja, det peker jo på at det er noe du er inne på nå. Jeg har hørt om Ra, altså den bevisstheten.
[45:35.1]
Men jeg har aldri lest boken eller kjenner ikke materialene. Nei. Interessant. Så da kommer altså samme lærdom gjennom to forskjellige kilder. Mm. Så kan du forklare hva disse bevissthetstilstandene handler om og hvorfor det er viktig og hvor vi kommer inn som menneskehet i det store bildet.
[45:59.2]
Altså, de snakker om syv bevissthetslag som vi beveger oss igjennom som er allerede aktivert i oss, sier de. Som vi beveger oss igjennom i vår reise inn i den store bevissthetsskifte da.
[46:19.2]
Og de deler det da opp i syv bevissthetslag. Og i min aktivering så gikk vi sånn kronologisk igjennom disse portalene, og de er beskrevet kronologisk i boken. Men det som skjer i virkeligheten, det er at vi beveger oss igjennom alle samtidig, og at det går i bølger og i perioder og over tid.
[46:43.4]
Og jeg kan prøve å forklare og beskrive disse portalene kort, eh, og begripelig. Men de sier at det første, det første portalen er jo selve oppvåkningen når vi begynner å huske og forstå at det finnes mye mer enn bare dette fysiske og dette vi har lært at er virkeligheten da.
[47:07.6]
Eh, og at det første som vi må gjøre er å komme tilbake til forbindelsen til naturen og til moder jord. For naturen er den eldste portalen til andre dimensjoner, og det blir som for å kunne forankre vår lysbevissthet som det store bevissthetsskifte egentlig handler om.
[47:33.2]
Så må vi jorde oss. Vi må være jordet, så det er koblet til jordelementet og at vi virkelig kommer tilbake til den dype forbindelsen til moder jord og til kroppene våre. Ikke minst.
[47:50.0]
Vi lever i et veldig hodestyrt samfunn og har blitt dirigert opp i hodet helt fra vi var barn. Når vi begynner på skolen, ikke sant? Sånn at det er den første portalen de kaller det for jordens kall. Å komme tilbake til den hellige relasjonen til naturen og moder jord og kroppene våre.
[48:11.6]
Og i det- Bare komme... Hvis jeg bare kan komme med en kommentar til det fordi at jeg synes det er litt interessant. Fordi at i spiritualitet, og dette tok jeg opp med min kollega og vi lagde en episode om det. Så har det vært en kanskje tendens til å tenke at vi skal oppstige opp ut der oppe, og vi skal benekte vår menneskelighet og vårt ego.
[48:33.5]
Vi skal vekk fra egoet. Og så hører jeg deg si at vi skal egentlig ned i kroppen og være menneske. Vi skal ikke stige opp der oppe.Akkurat. Og det er budskapet deres at vi skal bringe lysbevisstheten inn i kroppen.
[48:50.9]
Vi skal bringe himmelen til jorden. Og første steget er da at vi må være forankret og jordet. Og nervesystemet vårt er jo elektrisitet, og uten jording så får vi et veldig ustabilt nervesystem.
[49:12.4]
Og det er jo nervesystemet vårt som er broen til det multidimensjonale. Sånn at vi må være jordet. Det blir som å ha et strømanlegg hjemme uten jording. Det er stor fare for brann for å si det enkelt.
[49:28.7]
Så derfor så er det den første portalen. Og i det så ligger jo også hele forhistorien vår. De sier at vi må helbrede både morslinjen og farslinjen. Og da handler det ikke bare om og særlig morslinjen, altså vårt forhold til det feminine aspektet.
[49:46.3]
For vi lever i et overmaskulint verden, og ikke bare fordi at det er styrt av menn, men fordi til og med kvinner har blitt for maskuline og at de maskuline kvalitetene har vært undertrykt over lang tid.
[50:01.7]
Så vi må komme tilbake til det feminine. Det feminine. De feminine kvalitetene. Morslinjen og det feminine aspektet, ikke sant? Som er hjertet, følelsene våre, det intuitive, det lyttende, det mottakelige, det som hviler for å helbrede, ikke sant?
[50:24.5]
Så det er en del av den første portalen. Den andre portalen kaller de for Vannets portal, og det handler jo om selvfølgelig at vann er en ekstrem forsterker for bevissthet og er en viktig del av det å kunne være en mottaker da.
[50:47.8]
Og kroppene våre er jo hovedsakelig vann, og på et molekylært nivå så er vi over nittini prosent vann. Så vi er noen kjempemottakere for lysbevissthet. Så de snakker om at kroppene våre er egentlig skapt for å romme veldig høy bevissthet.
[51:04.9]
Vi har bare glemt det. Og så snakker de om hvor viktig følelsesaspektet vårt er da. At det at vi er så følsomme vesener som vi er, er vår superpower.
[51:21.7]
Og den andre portalen handler om da når vi skifter fra å være reaktive til å være responderende.
[51:33.5]
Et eksempel på det da, det er jo det at vi har jo så lett for å holde andre ansvarlig for våre følelser. Vi vil at andre skal gjøre oss lykkelige. Partneren vår, for eksempel. Familien vår, ikke sant? Og men det budskapet deres er veldig tydelig at det er ingen andre som kan ha det ansvaret enn deg selv, og at vi skal komme tilbake til dit hvor vi da helbreder og renser den emosjonelle kroppen vår.
[52:02.4]
Da følelses kroppen vår, følelsene våre. Og de snakker også mye om det der med at vi må omfavne følelsene våre og slutte å putte de bås på gode og dårlige. For alle følelsene er hellige, og de er der av en grunn og at vi skal la de strømme og romme de i stedet for å kjøre de ut på omgivelsene som vi har litt lett for å gjøre.
[52:26.4]
Jeg hører det er en liten nyanseforskjell i forhold til hvordan Ra beskriver det. Men allikevel så føler jeg ikke at det er contradictive eller hva det heter. Nå kom jeg ikke på ordet på norsk. Motsigende. Det er ikke motsigende i det hele tatt, det bare utfyller enda mer.
[52:45.4]
Okay, og så tredje portal. Hva handler den den om? Den kaller de for ildens portal, og det er når vi... det handler jo om det er andre portalen og første og andre portalen er på en måte initieringen tilbake til det feminine aspektet, det guddommelige feminine.
[53:02.7]
Den tredje portalen er det guddommelige maskuline. Og det er ilden. Og det er det at vi skal ta tilbake vår indre autoritet da. Slutte å la oss styre utenfra. Og der kommer jo særlig den helbredelsen av farslinjen inn da.
[53:21.9]
Der hvor vi er blitt indoktrinert om at vi skal styres av noe utenfra oss selv, et ytre hierarki, til og med en gud som er utenfor oss selv. Jeg er jo vokst opp kristen selv og vokst opp med en tro på at Gud er noe som er utenfor oss selv, og som da på en måte er en sånn allmektig energi som sitter og bestemmer over oss.
[53:44.7]
Men sannheten er egentlig at vi er en del av den store bevisstheten som mange kaller for Gud. Og at vi skal komme tilbake til og vår indre autoritet og ikke la oss styre av det som er utenfor oss selv eller av noen ytre autoriteter, og rett og slett det å eie vår egen kraft da, og lære oss å sette grenser.
[54:10.9]
Sunne grenser, ikke grenser hvor vi avviser folk, men grenser hvor det er rom som gir rom i relasjoner da. Hvor det er rom til alle. Det er rom til oss alle. Det er rom til alle meninger. Det er rom til alle tanker og alle følelser, ikke sant? Sånn at det her med å komme tilbake til den, det å eie vår egen kraft.
[54:33.5]
Og de kaller det også transformasjonen fra egoets ild til sjelens lys. At vi der begynner å switche til det høyere aspektet av oss da. Ikke bare den, ikke bare historien vår og traumene våre og sårene våre.Den fjerde portalen er koblet til hjertet og er da broen mellom det menneskelige og jordiske aspektet og det guddommelige aspektet, eller det galaktiske aspektet, eller hva du vil kalle det.
[55:06.4]
Og eh, de sier at det viktigste vi lærer i den fjerde portalen, det er jo det du skriver bok om. Egenkjærlighet. At det er virkelig nøkkelen da. Fordi vi har jo så lett for, fordi vi er empatiske vesener så er vi så veldig gode på å skal passe på alle andre, og så glemmer vi oss selv.
[55:30.5]
Og de sier at først dere selv. Og de har vært kjempestrenge med meg, for jeg var ikke noe god på å ta vare på meg selv når de kom inn i bildet. Jeg var veldig god på å ta vare på alle andre og satte meg selv i siste rekke og så videre og så videre.
[55:47.7]
Så det var de veldig tydelige på at det er kjempeviktig å komme tilbake til egenkjærligheten. Elske kroppene våre, elske alle følelsene våre og ta seg alt det vi er da.
[56:03.4]
Og så snakker de også mye om det kosmiske hjertet, altså den høyere delen av hjertechakra som mange kaller for higher heart. De kaller det for det kosmiske hjertet. Galaktiske hjertet. At vi kommer tilbake til den mer nøytrale kjærligheten da.
[56:18.5]
Den kjærligheten som ikke er ute av det polariserende. At vi på en måte blir det der samlende punktet midt imellom polaritetene.
[56:31.2]
Femte portalen kaller de for Sannhetens portal. Og det er jo når, for det er jo hjertesenteret virkelig får kontakten med sjelen vår da. Og den femte portalen er jo da selvfølgelig koblet til hals og halschakra også.
[56:51.6]
Men det handler om dette her med å walk the talk. Jeg ser jo mye av det i våre miljøer, ikke sant? At man kan jo vite og forstå mye mentalt, men fra mental kunnskap til noe som kalles for visdom som i mine øyne er erfaring da.
[57:11.8]
Det at vi integrerer det i oss selv og praktiserer det, i hvert fall gjør så godt vi kan til å praktisere og leve det. Og det er også det her med å våge å slippe frem sjelen vår og uttrykke sjelen vår, hva vi egentlig er og hva vi egentlig føler.
[57:32.2]
Og jeg skal love deg at jeg har brukt lang tid på å våge å komme ut fullt og helt med min historie. Det har gått sånn pø om pø, steg for steg, for det har vært sånn derre skrekkblandet fryd fordi jeg har tenkt for mye på hva andre skal tro og synes og mene, ikke sant?
[57:52.3]
Kanskje familien min spesielt. Sånn at det er det som dette her med å våge å være den kraften vi har kommet hit for å være da. Så er det den femte, nei sjette portalen. Det kaller de for visjonsportal, men også den galaktiske bevissthetens portal.
[58:12.9]
Og det er da vi begynner virkelig å integrere det at vi er galaktiske vesener også, at vi er jordiske og vi er kosmiske. Vi er guddommelige. Og at vi da også i den prosessen også åpnes at vi går mer inn i det krystallinske feltet.
[58:34.4]
Og det vil si at vi går mer inn i klarhet da, at ting blir mye klarere og sansene våre blir klarere. Som for min egen del som har opplevd å være klarsynt siden jeg var ganske ung, så har jeg jo merket det etter at jeg kom i tett kontakt med de at det apparatet har blitt mye klarere.
[58:59.5]
Og at det å være klarsynt ikke bare er å se, det er å kjenne. Det er å lukte. Det er å høre. Det er å smake. Altså, det er som hele. Og det er bare vite telepati. Så i den sjette portalen så åpnes det aspektet av oss også.
[59:17.6]
Hvor utrolig følsomme vesener vi er da, og at det er en styrke. For det er også noe jeg opplever mye i våre miljøer at det blir på en måte fremstilt som en belastning. Og det er de veldig opptatt av at vi må slutte å se på det som en belastning.
[59:35.1]
Det er en kjemperessurs. Det er vår superpower og faktisk vår sanne natur. Men at vi må være jordet. Hvis vi ikke er jordet, så blir det belastende. Da blir det veldig slitsomt. Og hvis vi ikke vet hvor våre egne energetiske grenser er, som jeg mener vi burde ha lært på skolen Det er mye vi burde ha lært på skolen for å si det sånn.
[60:00.2]
Veldig mye. Og den syvende portalen, det er jo der hvor vi kaller det bare for kronlyset. Og det er på en måte der hvor vi bare integrerer alt sammen da. Og det er der hvor vi lander det guddommelige aspektet, det galaktiske aspektet og den ly-- de kaller det bare for lysbevisstheten da.
[60:24.6]
At vi lander lysbevisstheten i kroppen. Sånn at jeg også har trodd at vi skal reise opp og ut, og jeg har reist så mye opp og ut at du aner ikke. Helt siden jeg var to og tyve år så jeg drevet med sånne reiser hvor jeg reiser ut i universet og rundt til masse forskjellige steder.
[60:40.8]
Og det har vært kjempespennende og vært en viktig del av reisen. Men det de sier og- Bare så folk forstår hva du mener, at du har vært og reist ute universet. Snakker vi da ut av kroppen opplevelser, eller er det en reise inn i sinnet ditt?
[60:56.7]
Bare så folk forstår.Eh, delvis ute av kroppen. Jeg har også vært ute av kroppen ved et par anledninger, men jeg har ikke praktisert sånn type reise hvor man bevisst går ut av kroppen. Det har skjedd spontant noen få ganger, men jeg har jo reist da bevisst hvor jeg har vært delvis ute av kroppen.
[61:18.5]
Eh, men det er de veldig tydelige på at det er ikke det det handler om nå. Det har vært på en måte en del av reisen. Nå handler det om at alt dette skal lande i kropp ifølge dem, og at det er det som er det begrepet New Earth da.
[61:34.5]
Det er når vi lander alt dette i kropp. Alt skal skje i kropp før det igjen kommer til å begynne å gå i oppløsning da. For de har jo demonstrert ovenfor meg for eksempel hva vi kommer til å erfare og som vi begynner å erfare.
[61:54.9]
Som jeg har erfart, og jeg kjenner flere som har erfart det. Hvordan tiden begynner å gå i oppløsning, altså den lineære tiden og også opplevelsen av å være i rom. Og, eh, jeg har mange eksempler på det og hvordan vi kan leve på forskjellige tidslinjer samtidig.
[62:16.5]
Jeg og Sara for eksempel, vi levde jo i tre år på to forskjellige tidslinjer. Eh, og hvor vi cirka toogtjue timer i døgnet var på denne tidslinjen og cirka to timer hver eneste dag, nesten i tre år.
[62:36.8]
Så var vi på en tidslinje, den tidslinjen vi hadde levd på hvis jeg hadde født Sara da. Hva betyr det for de som ikke helt forstår hva du mener nå?
[62:51.8]
Det er jo sånn at jeg ble gravid når jeg var tjuefire år, og jeg klarte ikke å gjennomføre svangerskapet. Jeg maktet ikke. Så jeg gjennomførte en abort. Og når jeg rett før jeg skulle gjennomføre denne aborten så hadde jeg en samtale med den sjelen og sa at jeg beklager.
[63:13.2]
Jeg er kjempelei meg for at jeg ikke klarer å være mammaen din nå. Men jeg vil veldig gjerne være mammaen din hvis det er meningen. Men kan du komme igjen senere når jeg kjenner meg sterkere? Og når de tok kontakt så var jo det en av agendaene var å føre oss tilbake, for jeg hadde ikke kjent igjen henne i det hele tatt.
[63:34.6]
Hun hadde vært... Jeg hadde vært sjefen hennes i fire år. Hadde ikke kjent henne igjen i det hele tatt, og ikke hun meg. Sånn at når de begynte å komme med de beskjedene, så brukte jo både jeg og hun tid på å omfavne det.
[63:50.6]
Men så skjønte vi jo at dette var sant. Og neste steget da var det at de begynte å hente henne ut av kroppen. Eh, og, eh, i starten så husket hun ingenting, og det var ganske utfordrende for henne fysisk.
[64:09.8]
Men så etter noen uker så var det ikke belastende for henne fysisk. Og etter hvert så ble det noe hun styrte selv. Og så fikk jeg beskjed om at jeg fikk en melding hvor det sto Conversation sleep speak og jeg spurte de hva i all verden mener dere med dette?
[64:30.7]
Og da sa de at i natt når mens Sara sover, så skal du stryke henne på panna, og da kommer hun til våkne og hun kommer til å være tre år. Og det barnet, altså som barn hvis vi hadde levd sammen den gangen.
[64:47.7]
Altså hvis jeg hadde gjennomført svangerskapet og vært hennes biologiske mamma. Den versjonen av Sara. Og dette pågikk da over tre år, hvor vi gikk fra at hun var tre år til atten år.
[65:05.4]
Hvor hun hun var helt konkret et barn og en lang periode så husket hun ingenting selv. Men etter hvert så kunne hun huske det selv også. Og de sa at det var noe som var viktig. Det var en del av integreringen av hennes sjel og en del av integreringen av meg og mitt oppdrag at vi skulle igjennom det.
[65:29.2]
Så da spurte jeg rett ut var det meningen at jeg skulle føde? Altså, var det plan A at jeg skulle føde Sara? Så sa de ja, det var plan A. Så det er ikke sånn at å ja, det er en mening med alt.
[65:45.8]
Det er ikke alltid vi velger plan A. Men vi kommer alltid frem til målet. Så der ble det plan B og plan B var at hun ble inkarnert i Sør-Amerika og ble adoptert til Drammen, og jeg ansatte henne når hun var seksten år.
[66:03.8]
Og når hun var tjue og hadde akkurat flyttet for seg selv. Da braket det løs. Sånn at vi levde på to helt forskjellige tidslinjer samtidig. Det er tidslinje. Og jeg har også fått det demonstrert som et eksempel.
[66:22.3]
Første gangen jeg skulle holde kurs om dette, for jeg jobber da med det som jeg kaller for syv portaler da, og da hadde jeg fått hele opplegget av våre stjernevenner og skulle teste det ut på noen av de vennene som da har erfart de sammen med meg og hadde en sånn testkurs da.
[66:43.0]
Og så kjørte jeg en meditasjonsreise og så var vi ferdig og så spurte jeg om tilbakemeldinger hvordan de opplevde det da. Og da var det syv stykker. Og hvor tre av de forteller at de syntes det var litt forstyrrende at den ene deltakeren, ene kompisene minAt han hadde stilt meg spørsmål under meditasjonen og at jeg hadde svart.
[67:09.6]
Og jeg så rart på de og han så rart på de og de andre. Det var fire stykker som ikke opplevde det, og så var det tre som opplevde det. Og jeg tenkte at i all verden er dette for noe? Han spurte meg ikke om noen ting jeg gjennomførte, og alle var helt stille.
[67:26.6]
Men de var tre stykker som opplevde at han stilte meg spørsmål og at jeg svarte. Og da spurte jeg de da. Hva i all verden var dette? Så sa de at nå demonstrerte vi hva som dere kommer til å erfare i tiden som kommer.
[67:42.5]
Det er det at vi kommer til å være på forskjellige tidslinjer. Det er også en annen måte å være på forskjellige tidslinjer. Vi er rett og slett på forskjellige frekvenser. Sånn at denne kompisen min han er en typisk mann styrt av det mentale.
[67:58.6]
Veldig nysgjerrig. Så han satt med spørsmål inni seg. Så det de gjorde var at de hørte spørsmålene, og de hørte hva jeg hadde svart hvis han hadde spurt. Men de opplevde det like virkelig som vi andre fire opplevde den andre varianten da, og det har jeg erfart flere ganger.
[68:22.1]
Jeg hører det mer og mer at det er en splitt av bevissthet. Det sier mange gjester på min engelske podcast. The reality splitting og at noen går opp i frekvens og opp i femte, mens andre blir værende i tredje.
[68:40.2]
Og jeg har lyst til å hoppe litt til det vi ser i Norge nå. Bevissthetsskifte. Fra ditt perspektiv da, med alt du vet, har du noen noe å si i forhold til det vi ser i Norge, og i forhold til nettopp dette med at er det noen som vil bevege seg høyere opp da eller utvide seg opp i femte, mens andre vil bli værende?
[69:01.3]
Og er det også ditt perspektiv at det er en splitt av virkeligheter her? Ja, folk beveger seg jo i forskjellige tempo. Jeg tror at ingen kommer til å slippe unna det, men at det det det er...
[69:21.6]
Folk vil bevege seg i forskjellige tempo da, sånn at vi vil komme til å erfare at det blir tid som plutselig er borte. Og ikke bare sånn at plutselig tiden flyr, men at tiden faktisk at man får sånne store hull da.
[69:41.3]
Og jeg har opplevd oftere og oftere nå at jeg ser, sjekker mobilen min. Jeg bruker aldri klokke på armen, men jeg sjekker mobilen min for hva klokken er, og så ser jeg for eksempel at klokken er elleve tretti sju. Og så vet jeg at jeg skal gjøre noe klokken tolv.
[69:58.2]
Og så sjekker jeg da telefonen igjen når jeg tror at det er ti minutter igjen og så er klokken bare ti femten. Altså, jeg opplever motsatt vei da. Sånn at dette her med vi kommer til å oppleve mye av dette her med at den lineære tiden ikke er lineær lenger, at den er sirkulær og at den er i bevegelse.
[70:24.8]
Den er flytende også dette her med erfaring av rom da. Og jeg tror at Norge og de nordiske landene...
[70:40.8]
Ligger litt sånn. Jeg vet ikke om det er riktig å si at ja og jo, at de på en måte er, er litt plogen. Altså at vi er litt er med på åpne et felt her tror jeg.
[70:57.4]
Blant annet fordi vi er såpass heldige å bo i et såpass rolig område, ikke sant? Altså, det er ikke så mye konflikter her. Det er ikke så mye. Det er litt mer krevende hvis man er i Midtøsten for eksempel, eller.
[71:13.4]
Men har det også med at det kanskje er en portal i nord. Har det noe med det å gjøre? Altså noen kraftige energier. Vi har det vakre nordlyset. Ja, de sier det. Mm. Det er det de hevder i hvert fall. Mm.
[71:29.2]
Ja, at det er sterke energier. Ja, de sier at det er en veldig viktig portal her. Ja, det var vel ingen tilfeldighet at navnet Wisdom from North datt ned i hodet mitt. Fordi det var det var sånn non negotiable når det datt ned i hodet mitt i tjue tolv.
[71:46.8]
Så tenkte jeg ja ja, Wisdom from North. Ja da blir det det da. Uten at jeg tenkte at det har noe med meg å gjøre, eller at det er jeg altså som skulle bringe frem visdommen eller hva? Fordi jeg var norsk. Men det bare kom til meg.
[72:02.6]
Wisdom from North. Og det var ikke spørsmålstegn. Det bare kjente jeg i hele kroppen at ja, det er navnet da. Men Ragnir, dette har vært utrolig spennende og vi kunne pratet i timevis egentlig. Da oppfordrer jeg egentlig alle sammen til å lese boken for å få enda mer detaljer.
[72:22.8]
For det er så mye mer til historien. Hva som skjedde med dine døtre. Det var noen konkrete møter også som dine døtre hadde, nesten noen slags fysiske møter ish vil jeg si.
[72:38.2]
Og så er det bare masse visdom i denne boken som er veldig hjertebasert da, og veldig oppbyggende. Og for meg bare ja, det klinger så sant da. Og jeg har hørt mange av de samme lærdommene om og om igjen, så jeg føler at dette resonnerte i hvert fall veldig for meg.
[72:58.7]
Så jeg lyst til å avslutte med å stille et par spørsmål som jeg stiller alle gjestene mine. Og det første er Hva er selvkjærlighet for deg, Ragnir?Det er å lytte til den indre stemmen. Vi har jo alle den der indre stemmen som, som sier eh, hvor vi bare kjenner.
[73:20.2]
Altså, lytt til følelsene dine, lytt til den indre stemmen din og våg å følge den. Selv om du kanskje er redd for at noen blir skuffet, eller selv om du er redd for at noen skal tro du er gal.
[73:38.6]
Så lytt, lytt til den indre stemmen din fordi der det er nøkkelen og det, det, det kommer til å åpne opp alt. Mm. Vakkert. Og hva er den dypere meningen med livet fra ditt perspektiv?
[73:56.0]
Jeg tror det er to ting. Det ene er å erfare eh, oss selv, men jeg tror også at den dypere meningen handler om å be-- i hvert fall her hvor vi lever da, å bevege oss fra å erfare at vi er eh, individer, til å forstå at vi er, lever i en dyp forbundethet da.
[74:23.8]
At vi er en del av den samme bevisstheten. Det er den samme bevisstheten som har delt seg i veldig mange forskjellige stråler. Så i praksis så er du meg og jeg er deg. Mm. Og hvis folk nå er nysgjerrige, kanskje de har lyst til å lære av deg eller lese mer.
[74:42.1]
Kan du guide dem? Hvor kan de gå? Jeg har en nettside som heter syv portals eh, dott no. Jeg er veldig aktiv på Facebook. Jeg er såpass gammeldags, så jeg har en side der som heter Syv Portals hvor jeg har live sendinger fast og hvor alle mine events ligger også på nettsiden.
[75:05.4]
Jeg har også begynt nå sånn smått på Instagram, men eh, mest på Facebook og på syv portals eh, dott no. Altså tallet syv portals. Mm. Og da vil jeg bare takke deg Ragnhild, for ditt mot til å komme ut med dette her, fordi det skjønner jeg ikke kan ha vært lett.
[75:29.0]
Og jeg tenker at du baner vei for andre som har hatt enten lignende historier eller mystiske opplevelser hvor de også kjenner på denne frykten, "dette kan jeg ikke dele". Så jo flere folk som deler sin sannhet, jo flere tør å dele, og da er det også lettere å stå i sannhet som nettopp du og jeg deler er veldig viktig.
[75:51.1]
Jeg tror denne tiden handler om autentisitet. Og vi ser jo ting kommer virkelig frem i lyset nå om dagen og trollet sprekker. Så takk for at du er med og baner vei. Og takk for at du kom hit i dag. Og tusen takk for den jobben du gjør Janike, virkelig.
[76:09.5]
Tusen takk!
Lenker & ressurser
Ragnhild Lien – Offisiell nettside
